Caminada al Gurugú

Aquest passat diumenge 31 per fi va arribar el dia en fer la primera caminada de l’any a casa nostra, la “Caminada al Gurugú”, si bé el monòlit del Gurugú no té cap atractiu en particular, tot i ser la cota més alta del terme de Tarragona, si ho són les senderes per arribar-hi.

cg-0

Tot just ara fa uns 4 mesos que el Club Excursionista Sense Fronteres va néixer hem fet la primera caminada al poble (amb l’excepció de la que vam organitzar dins dels actes de la marató de TV3 al desembre). Els companys del club, que ja aplega desenes de persones, valorem l’experiència:

“Primer volem donar 126 gràcies a tota la gent que ens va acompanyar, de totes les edats, i sobretot als més petits que amb ajuda dels pares o amb molta voluntat van aconseguir fer tota o quasi tota la caminada pel seu propi peu. I a la resta de caminants vinguts de tota la comarca, uns de coneguts i d’altres anònims però que aviat ho van deixar de ser.

Teníem una mica de por, que amb tanta gent no es fessin grupets i no va ser així, tothom parlava amb tothom. Va ser un matí força agradable amb el temps ideal per caminar. Gràcies a tots.”

CAMINADA AL GURUGÚ

Excursió de tot el matí el diumenge 31 de gener de 2016. Des dels Pallaresos fins al cim del Gurugú (176 msnm), cota més alta del terme de Tarragona.

• Lloc i hora de sortida: Institut dels Pallaresos, a les 9:00 del matí.
  • Horari: 4 hores (amb nens i parades).
  • Distància: 9 quilómetres, aprox.
  • Desnivell: 170 metres de pujada i l’equivalent de baixada.
  • Dificultat: Fàcil, apte per a qualsevol persona a qui li agradi caminar i nens.

gurugu-ruta

gurugu-alt

Crònica de la Caminada

A les vuit del matí havíem quedat en trobar-nos davant de l’institut dels Pallaresos per muntar l’estand per la signatura d’inscripcions, quotes dels socis, explicar properes activitats, donar benvinguda als caminats, etc.

Després d’agrupar-nos per fer foto de sortida, fem una breu presentació de la Junta i expliquem com serà el recorregut.

A les 9 i 10, vam començar a caminar pujant pel bosc del Cremat fins la carretera i després baixada pel bosc de la Garriga Gran, on va sorgir l’únic problema, on es va estirar tan el grup que per arribar a les Quadres, es van seguir dos senderes diferents, a pocs metres de diferencia (sempre hi han coses a millorar per altres caminades).

Un cop tots reagrupats a les Quadres, resseguim el Barranc de la Móra fins a la pujada forta de les Guinarderes, un cop a dalt gaudim de les vistes dels Boscos i la Platja Llarga, i tot seguit en un replà fem l’esmorzar.

_DSC0090

Després d’uns 20 minuts menjant i parlant amb gent, que el camí estret no ens ha permès, que no havíem pogut fer-ho i anem escoltant les diferents opinions. Això si, la canalla xalant com mai.

_DSC0100

Reprenem la marxa, ara ja en suau, per continua, pujada fins arribar als Alts de la Bassa Closa i tot seguit al Gurugú. Parem per fer la foto del cim i seguim ja per camí sense desnivell fins als Pallaresos passant pel Coll de Jou i el Comellar del Moro.

Gurugu_2016

Tornem a entrar per l’últim bosc i pel poblat ibèric dels Manous fins a la benzinera i ja som altre cop als Pallaresos. Ara resseguim una sendera lateral entre les cases i la carretera fins a l’institut.

_DSC0113

Vam procurar que estigués el millor organitzat possible, com menys sorpreses ens trobéssim millor i sense que ningú prengués mal. Tot i que amb tant gent (126 participants) el ritme s’ha d’adequar, s’ha de fer algun reagrupament més, s’ha de vigilar el bon funcionament de la marxa, etc. També lamentem que els 22 inscrits que finalment no van poder venir s’ho perdessin, però això no acaba aquí en hi hauran més.

Gràcies a tots els que hi vau ser a aquesta caminada, serà difícil que l’oblidem. Ens trobarem a la propera.