UTPM (Un tomb pel Montsant)

El passat diumenge 17 d’abril es va cel·lebrar a la Morera del Montsant la tercera edició de Un Tomb pel Montsant organitzat pel Club Excursionista Trail Tarraco, i que ha estat un éxit de participació (dos distàncies: 23 km i 15 km).

1-tombmontsant

Una cursa dins del Circuit de Curses del Camp de Tarragona.

Aquest any van anar Toni Cacho i Agustí Carles a la distància de 23 quilómetres i 1.450 m de desnivell positiu. Una excel·lent representació del nostre club i amb molta calor en ple mes d’abril. Enhorabona Toni i Agustí!.

Crònica amb fotos dels organitzadors el Club Excursionista Trail Tarraco.

UTPM 2016 – Circuit Llarg

Distància: 23 quilómetres

Desnivell positiu: 1.450 metres

utpm

Sortida de La Morera de Montsant pel GR 171 fins arribar a la cruïlla del Camí de Cartoixans, on es seguieix cap a la Cartoixa d’Escaladei.

7464942

Es continua pel mateix camí passant per l’Ermita de la Pietat i comença a pujar una pista on es troba l’avituallament, punt on s’inicia la forta pujada del Grau de l’Escletxa.

Una vegada a la Punta del Boter s’agafa la Serra Major direcció Albarca passant per llocs com el Cim de la Cogulla.

En aquest punt es divideix la cursa, els participants del circuit llarg agafen el sender que baixa pel Barranc de la Rovellosa fins al Pantà de Margalef on es troba el segon avituallament.

7411329

Es creua el pont i comença la segona pujada, pel Barranc de la Taverna, la més llarga del circuit (5K amb 670mD+), un cop a dalt es troba el tercer avituallament i es torna a la Serra Major.

Poc abans d’arribar al Pi del Cugat es desvia cap al PR-C 14 que porta al Clot del Cirer, després es puja a la Serra Major per continuar pel Piló dels Senyalets fins arribar al Grau de Grallera, on es baixa a La Morera de Montsant.