Aventures al Priorat

AVENTURES AL PRIORAT – del 7 al 9 de Juliol de 2017

CAMERA

Tres dies d’activitats a la muntanya amb esports i diversió per a tota la família. Activitats exclusives per als socis del Club Excursionista Sense Fronteres.

“Aventures al Priorat 2017” és un “stage” al Priorat del Club Excursionista Sense Fronteres per participar en un seguit d’activitats lúdiques i esportives en contacte amb la natura, amb Camp Base al Càmping Montsant Park d’Ulldemolins, un entorn ideal per descobrir i viure la natura.

Les activitats estan pensades perquè petits i grans, puguin passar un cap de setmana esportiu, cultural i ple d’entreteniment.

Els nens són un dels principals protagonistes d’aquestes activitats per als qui s’ha dissenyat tot un seguit d’activitats amb l’objectiu de formar-los en el respecte i en la cura del medi ambient, entretenint-los practicant esport i, sobretot, passant-ho bé en un cap de setmana.

Es podrà gaudir d’activitats com: diferents itineraris de trekking per la Serra del Montsant i la Serra de Prades, caiac al pantà de Siurana i una cursa d’orientació nocturna al poble de Siurana.

0-portada

CAMP BASE

Càmping MONTSANT PARK d’Ulldemolins, 2 NITS del cap de setmana.

ACTIVITATS

1.- ASCENS A LA ROCA CORBATERA (1163M).

• Itinerari circular: Albarca (refugi Montsant, 815 m) – GR-171 – pla del Grau Gran – Roca Corbatera (1163 m) – pla del Grau Gran – Ermita Mare de Déu del Montsant – Grau de la Mare de Déu – pla del Teix (745 m) – Albarca.
  • Distancia i desnivell: 8 km i +470m
  • Temps: 3 hores, sense parades
  • Nivell: Mig. Tècnicament fàcil, però la ruta te cert desnivell.

Anirem fins a l’Albarca i deixarem els cotxes en una esplanada que hi ha després de travessar el poble, a prop del refugi del Montsant.

Sortirem des de l’Albarca (815 m) seguint el GR-171 pujarem al Grau Gran (1045m), fins arribar a la Roca Corbatera (1163m), que és el punt més alt de la Serra del Montsant.

Tornarem al pla del Grau Gran i ens dirigirem pel GR-171 fins a l’ermita de la Mare de Déu del Montsant (1027 m). Baixarem pel grau de la Mare de Déu fins al Barranc del Teix i tornada a l’Albarca.

A banda de la ruta planificada, Antonio i Quim van arribar a Albarca des del càmping (4,7km i +200m). Es va començar la ruta amb fort vent i risc d’alguna tempesta que no ens va fer abandonar l’actitut de fer cim. De tornada vam haver de lamentar algunes caigudes i torçades de peu considerables.

Algunes fotos de l’ascens a la Roca Corbatera.

2.- CAIAC AL PANTÀ DE SIURANA

Canoa Kayak Siurana S.L. (606 414 223, sborrasm@hotmail.com)

El pantà no es troba a massa nivell d’aigua, però encara és navegable. La ruta més bonica és anar fins al Toll del Forn, al final del pantà, on entra l’aigua del riu. Hi ha una platja de còdols, una petita cascada i un toll d’aigua neta i fresca per a fer-hi un bany. Dalt la cinglera, a 250 metres per damunt nostre, podem observar el Salt de la Reina Móra, el Castell d’origen àrab, l’església romànica del poblet de Siurana.

Anada i tornada són 5 km es fan tranquil·lament en 2 h.

Material necessari: Banyador o pantaló d’esport, samarreta màniga curta, sandàlies de riu (o calçat per a mullar-se), tovallola, gorra i crema solar. Roba i calçat de recanvi.

Amb el pantà de Siurana amb el nivell d’aigua força baix, el risc de tempesta i alguns novells amb els caiacs, ens vàrem embarcar a fer la travessa. Tot va anar perfecte a l’activitat aquàtica.

Espectacular recull de fotos de l’aventura dels caiacs.

3.- SIURANA

A la cresta de la muntanya, a mig camí del Montsant i de la serra de Prades, es perfilen les restes del castell de Siurana. Últim reducte sarraí de Catalunya.

La passejada comença als peus del castell. El nucli de cases, concentrat, reduït i empedrat, al voltant de la plaça Vella. El carrer Major desemboca als afores, prop de l’església romànica. No gaire lluny, voregem el monument que commemora el vuitè centenari de la reconquesta de Siurana. Seguim fins al mirador de la punta, caminant per sobre de roques planes que entapissen el terra i s’aboquen al buit.

Després de la volta pel poble, veurem com cau el Sol darrere la Serra del Montsant, a les 22h aproximadament.

Farem un mos, tot respirant la tranquil·litat del lloc i després farem una orientació nocturna pel poble.

Continuant el dissbate d’activiats incansable vam pujar fins al poble de Siurana i després de l’amenaça de tempesta de tot el dia per fer va descàrregar quan ja era apunt fer-se de nit. La cursa d’orientació nocturna no es podia fer en aquelles condicions i ben refugiats sopant vam esperar a veure que podiem fer. Els nens, gens cansats, estaven tan engrescats que tot i la fina pluja i terreny entollat, ens va saber greu i vam instalar les fites i a orientar-se.

Fotos nocturnes de la Orienteering Night Siurana 2017.

4.- RUTA PRADES – ERMITA DE L’ABELLERA

• Itinerari circular: Prades – Ermita St Antoni – Camí vell a l’Abellera – Ermita St Roc – Ermita de l’Abellera – Coll de St Roc – Llac de Prades – Roca Foradada – Barranc de les Comes – Prades
  • Distancia i desnivell: 7 km i +250m
  • Temps: 2 hores 30 minuts, sense parades
  • Nivell: Fàcil. Apte per tothom que li agradi caminar

Aquesta ruta discorre per l’entorn natural de les muntanyes de Prades i s’enfila fins a un magnífic mirador sobre la frondosa capçalera de la vall del riu Brugent coronat per l’ermita de l’Abellera (a 2 km de Prades), erigida el segle XV dins d’una balma.

La tornada pel llac de Prades i la Roca Foradada. És una ruta per dins de boscos amb molta ombra.

Després de l’esgotador dissabte d’aventures, la ruta prevista per diumenge seria més suau, però la vàrem retallar una mica més i només vam fer fins l’ermita de l’Abellera (que vam tenir sort i vam entar-hi) i després cap a Prades a fer una cervesa a la plaça.

Algunes fotos de l’excursió de Prades.

5.- DINAR DE GERMANOR

Per finalitzar “l’stage”  del club per terres prioratines vam anar fer un dinar de germanor a la Fonda Toldrà d’Ulldemolins.

Després a desmontar el campament del càmping, abans de fer l’ultima remullada a la piscina.

Salut i Muntanyes. I pel 2018 …