IX Cursa Lo Pastisset

Com a representant del club hi va anar en Joaquim Gavaldà aquesta es la seva aventura …

Primer cop que  vaig a córrer a Benifallet, a la cursa curta de 18 km de la Cursa de Muntanya Lo Pastisset, aquest any en la seva 9a edició i primera cursa de la XIa edició Circuit de Curses per Muntanya de les Terres de l’Ebre

lo-pastisset2

Des de l’últim cop que vaig participar a una cursa (a peu) hi havia passat més de 3 mesos i ja no sóc un novell en curses, i sabia el que em trobaria una cursa dura i per començar l’any ja em semblava un bon test.

Participava com a “veterà” i en nom del Club Excursionista Sense Fronteres.

inscrip

Diumenge 28 de gener, aquest cop hi vaig sol i marxo ben aviat per arribar a Benifallet, veure l’ambient, saludar a coneguts i recollir el dorsal. Tot i la fresca del matí, em vaig animar a còrrer amb maniga curta, que passada mitja cursa va ser una avantatge, ja que va fer un excel·lent temps.

Abans de començar la cursa em vaig trobant amics, coneguts, molta gent. Lo Pastisset és una de les grans festes de les curses per muntanya de les terres de l’Ebre.

A les 9:00h puntuals surten els valents de la cursa (28km i 3200mD+) i tot seguit ens toca als de cursa curta. Estic content i nervios, era el primer cop que corria per Benifallet, tot i que tenia bones referencies de l’amic Jordi Rofes, que habitualemnt no es sol perdre la cita (tot i que aquest any va acabar patint dels turmells)  … ja arribat l’hora… Paraules d’ànims des de l’organització i …. Ja estem ja comença la cursa… Sortim en tromba per un tram de carretera fins que enfilem un senderó pel barranc … comença l’autentica cursa.

“El recorregut comença i finalitza al municipi de Benifallet i recorre camins i senders del terme municipal.Amb un desnivell positiu de 960 m i un desnivell negatiu de 960 m al llarg dels seus 18,1 km, presenta una dificultat mitjana-alta combinada amb un trajecte divertit i alhora exigent que permetrà gaudir de la natura i dels paisatges.”

Amb les ganes de córrer, vaig al ritme més fort del que puc. Comencem un barranc amb pasos força tècnics on més que la velocitat és que procuro avançar sense lamentar cap caiguada i vaig agafant el ritme assequible i gaudint del paisatge,  no forço massa.

(Fotos d’Ebre Actiu)

Practicament, es pujada i lleus baixades, i cada cop el pendent es fa més pronunciat. A partir del km 8 cada tram la sendera és fa més penintent.

27164852_1638985326168119_249407121740148477_o

No cal dir que en prou feines es pot caminar i l’alçada et va donant la visió d’amples panoramiques de la Serra de Cardó, Lo Port, lo Riu, etc. Es dura la pujada però la visió d’un dia despejat et deixa meravellat de la naturalesa salvatge d’aquest muntanyes.

Ara si, sembla que ja em arribat dalt de tot, amb la visió d’on som ja es preveu la baixada fins al riu per senderes … amb el ritme conservador que he pujat, em deixo anar sense treva. Ja no baixo massa el pistó.

27173189_1835049826527877_2396157797112891222_o

(Foto de J. Bordes)

A partir de l’últim avituallament coincideixo amb Marta Casares i sense comentar-ho fem els ultims 4 quilòmetres plegats. Les senderes ens apropen cada cop més aprop del riu.

27023410_1835115509854642_8340558207204872954_o

Últim quilòmetre per dins dels laberintics carrers de Benifallet fins a meta, a tocar del final, em trobo l’alè dels pares que animen fins al final.

Primer test de 2018, bones sensacions en general, i varis punts a millorar.

Les fotos són prou explícites del que vam viure els que vam tenir la sort de participar a Lo Pastisset de Benifallet, cursa solidaria amb recaptar fons contra el càncer i amb la Creu Roja. Excel·lent cursa de muntanya, amb trams tècnics i molta pendent, unes vistes increïbles de les Terres de l’Ebre, una cursa per repetir, la llarga de 28km ha de ser espectacular però s’hi ha d’anar molt ben entrenat.

L’organització i voluntaris sense paraules, enhorabona a tots, bons avituallaments, animació per als acompanyants, … no acabaria, moltes gràcies al poble de Benifallet.