Marxa La Cameta Coixa 2017

Com a representant del club hi va anar en Joaquim Gavaldà aquesta es la seva aventura …

Quart cop que tinc la sort d’anar córrer a Miravet, aquest any la Marxa de La Cameta Coixa.

Video promocional la Cameta Coixa de Miravet

16403093_1270210593040979_2379936856456154415_o

Des de l’últim cop que vaig participar a una cursa (a peu) hi havia passat més de 3 mesos i ja no sóc un novell en curses, i sabia el que em trobaria a la dura de la cursa de la Cameta Coixa, per això vaig optar aquest cop fer la marxa i no patir.

Participava com a “veterà” i en nom del Club Excursionista Sense Fronteres.

cc17

Diumenge 19 de febrer, aquest any sortim tot l’equip (Montse, Mar i Roger) dels Pallaresos ben aviat per arribar a Miravet i recollir el dorsal a la plaça de l’Arenal. On ens esperava una densa boira que no veiem ni el riu ni el castell.

Ens trobem amb Ismael i Zineb (socis del club però que participaven per a l’AEM). Abans d’entrar em vaig trobant amics, coneguts, molta gent. La Cameta Coixa de Miravet és una de les grans festes de les curses per muntanya de Catalunya. L’ambientació de l’època medieval per rebre al corredors … entrem dins el patí d’armes …. i hi ha torxes a les escales i el canó…

A les 9:30h puntuals surten els valents de la cursa i tot seguit ens toca als de marxa (corredors i caminadors). Estem tots contents i nerviosos … ja arribat l’hora… Paraules d’ànims des de l’organització i …. canonada dins al pati d’armes!!! Ja estem ja comença la marxa… Sortim en tromba per la porta del castell i voltegem les muralles fins trobar un tram de carretera fins que enfilem un senderó per la muntanya …

• Marxa Cameta Coixa 2017
  • Distància: 10,5 km
  • Desnivell acumulat: 800 m
  • Corriols i senders: 72%
  • Asfalt: 18 %
  • Pista: 10 %

mcc17avituallament-marxa

Amb les ganes de córrer, vaig al ritme fort que puc, començo a avançar gent a la primera pujada. Però hi ha força taps tot i que és una pujada corredora, no té cap dificultat. Sempre va tothom al seu ritme i no forço massa.

Després tram de baixada combinant sendera i camí ample, però cap problema seguint la marxa.

La segona pujada també força corredora i poc dura, aprofito per gaudir del paisatge.

La tercera pujada, és curta i però amb alguna rampa dura per un senderó bonic. I el sol ja comença a notar-se, cada cop em vaig trobant millor. Un cop dalt de la creu del terme i preveient la baixada fins al riu per senderes … em deixo anar sense treva. Com un llop que dona caça a les seves preses, vaig deixant força gent enrere. Ja no baixo el pistó fins l’ultima rampa de les escales de pedra, abans d’entrar al poble.

A tocar del riu, que hi ha un avituallament, paro un estona per veure del paisatge i parlar amb els voluntaris.

Últims 2 quilòmetres pel camí de sirga i mig asfalts, no són massa xaladors però decideixo no afluixar fins a meta.

Creuo carrers del poble fins que, a tocar de la plaça de l’Arenal, em trobo amb Montse i Mar, que animen. Roger em dona la mà i em fa “volar” els últims 200 metres com mai. Un cop ja recupero l’alè m’assabento que he entrat amb 12à posició de la general i unes sensacions molt bones per a continuar.

16807411_10211361372732295_4631017391144905307_n

Les fotos són prou explícites del que vam viure els que vam tenir la sort de participar a la Cameta Coixa de Miravet, una matricula d’honor amb tot, organització, avituallaments, voluntaris, sortida del castell, animació per als acompanyants, bossa del corredor, dinar (aquest any boníssim) … no acabaria, moltes gràcies al poble de Miravet. Fotos de Ramon Ferre, Ximo Barbera i Ebre Actiu.

16831105_10211361369292209_5257859869827761392_n

img_20170219_123028808_hdr

Resumint, marxa curta però amb bon desnivell, i senderes amb algun tram tècnic però molt xal·ladora, i si, m’agradaria repetir l’any vinent, sense dubte. L’organització i voluntaris sense paraules, enhorabona a tots.